ראיית חשבון

 

את ממצמצת כשאת נוהגת, אומר לי השותף.

פעם הייתי אלופת העולם בראייה למרחקים. הייתי מזהה שמות רחובות
ממרחקים, קוראת מספרי מכוניות כשהן עוד היו נקודות קטנות באופק, סופרת עופות
נודדים כשהיו תופסים טרמיקה אי שם מעל שדות של מדינה שכנה. רציתי לכתוב מכתב לצבא,
יש לי סופרכוח, אני הרואה למרחקים, ודאי יש לזה שימוש כלשהו, אבל הסתפקתי בקריאת
מספרי הבתים בימי טרום ווייז ובידיעה שניחנתי בראיה מעולה. זה היה מרגש, לדעת שאני יכולה לראות דברים שאף אחד אחר לא רואה.

אחר כך הגיעו משקפי הקריאה. כמו ב'פרחים לעכבר לבן' ראיתי את זה קורה לאחותי הגדולה, ממצמצת כשהיא צריכה לקרוא, מגששת אחר הזוג התורן. הדחקתי, אבל כשהיד שלי כבר לא היתה מספיק ארוכה כדי להרחיק את הספר למרחק קריאה, נכנעתי. בהתחלה קניתי
את הסוגים הזולים, ואחר כך את היקרים. ניסיתי את השיטה של זוג משקפיים בכל פינה
בבית, וגיליתי שעבורי עדיף זוג אחד שנשאר מקובע על הראש – אם על האף כשקוראת – וזה
מרבית הזמן, אם על הראש כשלא, כמו זוג עיניים נוספות מציצות מבין השערות, כמו קשת אופנתית. החלטתי להתייחס למשקפי הקריאה כאל קישוט, אם את לא יכולה לנצח אותם אמצי אותם ללבך או לפחות לראשך, וקניתי משקפיים ססגוניים של רונית פירסט, שעלו כמו תכשיט יקר אבל גם קיבלו תשומת לב בהתאם. התנועה של יד ימין שעולה לראש ומעלה את המשקפיים מהעיניים למצח או להיפך הפכה לרפלקס קבוע.

עכשיו המסגרת של פירסט נשברה, ואני מגיעה לאופטומטריסטית, בוחנת מסגרות, נמשכת אל אחת שנראית לי מועמדת טובה לתחילתה של ידידות ממושכת. אוהבת את הצבע, את התחושה על האף, את הקלות והגמישות. אני חושבת לבחור בהם כמשקפי הקריאה החדשות שלי.
האופטומטריסטית חיוורת עם שיער שחור כעורב, ומשקפיים שחורים ממסגרים את עיניה
החומות. היא מושיבה אותי על כיסא בחדר חשוך, ועל הקיר ממול מוקרנים מספרים. אני
חושבת שהם מספרים, אלא שאין לי מושג מה הם. אני מטה את הראש ימינה, ואחר כך שמאלה:
תשע? לא. שמונה, אולי חמש. היא משחקת עם לוחיות הזכוכית המתחלפות, איך בולט לך
יותר, ככה יותר טוב, או ככה? תוך כדי היא מספרת לי על העסק האינטרנטי שלה, מכירת
תכשיטים מבגדי ים ממוחזרים. טוב שיש חלום. כשהיא גומרת איתי היא שואלת בעדינות:
אין לך כאבי ראש? את צריכה משקפי ראייה, ולא רק קריאה. אני מוחה דמעה מהעין. תראי
מה עשית, אני אומרת לה, זה מהמאמץ. אולי מהגיל, היא מציעה ואני שואלת מה עכשיו,
איך עוד הגוף יאכזב אותי, דליפת שתן? לא, היא עונה ברצינות, יש תרגילים לשרירי האגן.
תתחילי כבר עכשיו. אני מוחה דמעה נוספת, מה קורה לעיניים שלי שככה היה להן.

היא מציעה מולטי פוקל, משרטטת איך זה עובד. הכל נשמע מלהיב כל כך, חוץ מהמחיר האסטרונומי. מצד שני, אני חושבת, לא מזמן שלמתי אלפי שקלים על שן אחת בודדת. בסוף היא מכינה לי זוג משקפי ראייה חדשים. תנסי אותם שבוע, היא מציעה, תגידי לי איך את מרגישה. תחזרי ונחליט מה לעשות, אם משקפי קריאה חדשות במסגרת היפה שבחרת, או עדשות מולטי פוקל. יהיה שבוע של הסתגלות, אבל בסוף מתרגלים היא מבטיחה. לא תצטרכי להחליף משקפים בין קריאה לראייה, תוכלי לנהוג וגם להביט במפה של הווייז.
במדרגות הלוליניות העולות הביתה אני מביטה נחרדת על הרצפה. מה זה כל
הלכלוך הזה, ואיך לא ראיתי אותו עד עכשיו.

 

Tear it off! by Nicholas Mottola Jacobsen

93 תגובות בנושא “ראיית חשבון

  1. מדהים ! אני לא רוצה לכתוב שהופרדנו בלידה כי זה נשמע כבר קלישאה פלצנית אבל אני עובר את אותו תהליך !
    גם לי נשברה ידית של משקפי המולטיפוקל שלי ,רק ששלי נשברה בערב ראש השנה ועד שהחלטתי מה לעשות ואם לעשות חדשות או להשתמש בנתיים במשקפיים הרגילות שבנס מצאתי אותם בארון השרות  עבר זמן.בסופו של דבר, מחר יש לי בדיקה אצל אופטומטריסט של קרולינה למקה ואחרי הבדיקה אעשה משקפיים חדשים,כלומר שני זוגות בפחות מהמחיר של אחד.
    לא כתבתי על הסאגה כי היא לא הסתיימה אבל גם היא שווה פוסט.
    תתחדשי ,מולטיפוקל זה עולם אחר.

    אהבתי

    1. יופי שיש לך מולטי פוקל, באמת רציתי לשמוע איך זה. קימן כאן כותב שהוא לא הסתגל. אבל ממילא הוא צריך רק משקפיים לראיה מרחוק. וטוב גם לדעת על המחירים השפויים של קרולינה למקה. ברשת ראיתי שיש גם אפשרות להזמנה ברשת, מרשת בשם זני אופטיקל, אם אתה יודע את המרשם. 
      ואשר לתאומים, מזמן אמרתי 

      אהבתי

      1. לכל משקפיים חדשים שאת מרכיבה ודאי כשאת עוברת ממשקפיים רגילים למשקפיי מולטיפוקל יש זמן הסתגלות.
        אבל אחרי שמתרגלים מבינים איזה קסם זה. לא צריך להעביר את המשקפיים לראש בשביל לקרוא מקרוב.
        עכשיו אני סובל ,כי בעבודה שלי אני כל הזמן קורא(כתובות נו.. ) וכבר שלושה שבועות שאני מסיר את המשקפיים כדי לקרוא או מתקרב מרחק ינשוף מהכתב ואנשים חושבים שקרה לי משהו:-)
        לא ידעתי על קרולינה למקה ועל המבצע,היינו בקניון בכפר סבא,באושילנד בשביל משהו אחר ואני שהשתעממתי משיטוטיה של יהל פתאום ראיתי סניף של ק.ל. וראיתי שיש מבצע על זוגות משקפיים רגילים ופשוט ניגשתי ושאלתי והתברר שגם על מולטיפוקל.
        מכיון שזה לא היה ריאלי לעשות בכפר סבא והייתי זקוק למרשם הלכתי לק.ל. בקניון חולון ושם התברר שהם עושים בדיקות ראיה בחינם ,בקיצור מחר יש לי תור ואני מקווה שיגיעסוף לסבלי:-)

        אהבתי

  2. אגב אם טרם שילמת את המחיר השערורייתי של המולטיפוקל שנמכר בחנויות רגילות, לקרולינה למקה יש מבצע מצויין.
    אם המספר שלך הוא מספר נמוך תלכי עם בדיקת העיניים שלך לדוכן של קרולינה למקה סמוך למקום מגורייך ויעשו לך 2 זוגות משקפיים במחיר של 900 שקל,מעל מספר 4 אני חושב ,מה שיש לי ,אשלם 1300 שקל על 2 זוגות כשהמשקפיים הקודמים שנקנו בחנות רגילה עלו מעל 3000 שקל !
    אני חיכיתי עם בדיקת הראיה כי הם נותנים בדיקת ראיה בחינם בלי התחייבות לקנות אצלם,רק שצריך להרשם באחד הדוכנים שלהם והם קובעים לך תור.

    אהבתי

        1. סורי שאני מתערבת, פשוט יש לי זוג של קרולינה למקה (אמנם לא מולטיפוקל) אבל לא סתם המחיר שלהם נמוך יותר. העדשות מרגישות כמו מפלסטיק ולמרות שהמסגרות דווקא יפות לטעמי אני לא אוהבת את התחושה. זה כמו להסתכל במראה זולה כזאת. אולי שווה לשאול אותם אם אפשר לקחת לתק’ הסתגלות או לשאול על אופי העדשות והציפויים ולהשוות כי החנות שנכתב עליה נשמעת רצינית ומאפשרת לבדוק לראות מה מתאים ולהתאים מה שטוב. בקרולינה מה שקנית זאת עובדה ואין הרבה מרחב לתמרון. לי הם עשו כאבי ראש ולא ראיתי בהם מספיק טוב. בסוף לקחת את המסגרת והלכתי לאופטיקה והחלפתי לעדשות אחרות…

          אהבתי

          1. חשוב. אני עוד אבדוק מה אפשרי ומה לא. בינתיים משקפי הקריאה הפשוטות שלי התפרקו (הבורג הקטן הזה שמחזיק את הידית), ואני מסתובבת איתן עם אילתור מסיכת מהדק. ככה אני הולכת ללמד היום 

            אהבתי

          2. תודה,עדשות המשקפיים שאני מרכיב עכשיו הן מפלסטיק וזה לא מפריע לי,להיפך אם הם נופלים וקרה לי ,הפלסטיק לא נשבר.
            אני אברר את הסוגיה הזאת שאלך לרכוש את המשקפיים.
            תודה

            אהבתי

  3. יש לי 3 זוגות ולא מרכיבה אף אחד. לאחרונה מרגישה שאין ברירה, כיוןן שגם השמיעה ירדה זה קשה שבעתיים. אם לא די אז אני צריכה גם ניתוח קטרקט וכשהרופא בישר לי על כך, אמרתי רק כשאני לא אראה לגמרי. 
    שזה אוטוטו…
    הרמזורים מאירים לי כמו פרח ,עיגול במרכז וסביבו עיגולים נוספים, בתשבץ קשה לי להבדיל בין ד’ לר’ בין נ’ לב’, בקיצור מתדרדרת 😄
    הבוקר קמתי בתחושה רעה שאם אמות, יגידו טוב היא כבר בת 65, עשתה את שלה.
    במקום לעודד אותך אני רק מספרת על עצמי. 
    אבל הי יש לך אביזר אופנתי ססגוני שמוסיף ללוק. 
    ואם עדיין אין בריחת שתן, זה כבר מצוין. 😎

    אהבתי

    1. פעם רציתי לחיות עד גיל 100. יש לנו גנים מאריכי ימים במשפחה, סבתא שלי הגיעה לגיל המכובד של 97, וסבתה שלה היתה בת 100 כשמתה, אי אז. בזמן האחרון זו נראית לי משאלה איומה. בגידת הגוף מצמצמת את החיים, ורשימת הדברים שכבר לא אוכל לעשות הולכת ומתארכת. 
      ועם כל זה אני רק שאלה: למה בעצם לא לעשות ניתוח קטרקט כבר עכשיו? מכל מי שאני מכירה ועשו אותו זה ניתוח קל ומאוד עוזר. 

      אהבתי

      1. לצערי שמעתי על מספר מקרים של בצקות לאחר הניתוח. מספר אנשים, רופאים שונים וזה יצר איזשהו פחד.
        לכן אני דוחה אבל כנראה שלא תהיה ברירה ואצטרך לעבור את הניתוח בקרוב.
        אמי ז"ל עברה את הניתוח בקלות רבה וזה עניין של מזל.

        אהבתי

        1. מוסיפה תגובה לשלי ב. -הניתוח ממש פשוט , מכל ניתוח כנראה יש מה לפחד ובזמן הניתוח הזה  נמצאים בערנות מוחלטת וכמובן במתח וקצת מעצבן כל העניין אבל באמת עדיף על ראיה מטושטשת אם אין ברירה…

          אהבתי

  4. כמה תובנות שיש לי ממשקפיים:
    1. אני צריך רק למרחק וראיתי את זה כשגרתי בארה"ב ולא ראיתי את השלטים הירוקים הגדולים המצביעים על ירידה מהדרך המהירה. אחרי פספסוסים של ירידות מהדרך המהירה החלטתי על משקפיים למרחק.
    2. לא הסתדרתי עם מולטיפוקל. כשעבדתי באינטל הכינו לי שם בחינם…שעתיים אחרי זה זרקתי אותם. מסתבר שצריך לסובב את הראש ולא את העיניים כשמרכיבים כאלו משקפיים (לדבר האופטומטריסט) אחרת זה מבלבל את העיניים וגורם לכאבי ראש.
    3. יש לי זוג אחד ואני דואג לו והוא משמש אותי ביום יום. אני יודע שאם יהיו לי כמה לא אשמור עליהם כמו על הבודד הזה.
    ולסיום, בהשראת המשקפיים על הראש. למה  ישראלים שמים את משקפי השמש על הראש? קולטי שמש למוח  (לא שלי, מישהו פעם סיפר)

    אהבתי

    1. 1. זו היתה השאלה הראשונה שהאופטרומטריסטית שאלה אותי, אם אני רואה את השלטים בכביש. האמת היא שכן. עדיין.
      2. גם זה עניין אינדיבידואלי. היא אמרה שצריך לפעמים שבוע להסתגל. אבל אם ממילא אתה צריך רק משקפיים לראייה מרחוק אני לא מבינה למה אתה צריך בכלל מולטי פוקל.
      3. בדיוק ככה.
      זה באמת קטע מאוד ישראלי. אבל ניסיתי גם לתלות בשרשרת, או סתם להחזיק בקופסה בהישג יד, ועל הראש עדיף. הראש היהודי ממציא לנו פטנטים 

      אהבתי

  5. הכאב והאבל על בגידת הגוף וקמילתו מובנים מאוד, בוודאי כאשר הורייך ניצבים אל מול עינייך כדוגמא. אבל אפשר להסתכל על הדברים גם בעין טובה יותר. איזה מזל יש לנו, שהישגי המדע המודרני מאפשרים לנו להשתיל שיניים במקום הטוחנות ש"בטלו כי מיעטו", ולהרכיב משקפיים במקום הרואות ש"חשכו בארובות". וזה רק חלק מן הדברים שמאפשרים להתמודד עם הזקנה ולהרחיק את השנים שאין בהן חפץ. 
    ומאחר שקהלת הזקן ממליץ בסוף ספרו לנקוט גישה עניינית, אומר לך: לכי על המולטיפוקל, זה הרבה יותר נוח, ועוד תראי שתקבלי הרבה מחמאות על המראה הממושקף החדש שלך. 

    אהבתי

    1. וסליחה שאני מתפרץ ,אבל צריך גם לדעת ששידרוג  בעניני העיניים,שיניים ועוד כהנה וכהנה עושה נהדר לבטחון העצמי שבגלל הגיל מבאסת תחת.
      אני עשיתי כתרים חדשים וחזר לי החיוך המלא.לא עניין של מה בכך.

      אהבתי

  6. יש לי מולטיפוקל כבר שנים די רבות. את המשקפיים האחרונים שלי איבדתי במטוס בתחילת החודש. בינתיים כבר יש לי חדשים.
    במשך השנים גיליתי שיש הבדלי מחירים ענקיים בין החנויות והסניפים השונים, ברובם ללא הצדקה עניינית. יש גם באינטרנט מידע על מה צריך לבדוק כאשר קונים משקפיים מולטיפוקל.
    אישי, בעלי, כבר לא יודעת איך לקרוא לו קנה משקפיים ב6000 שקלים. את שלי קניתי ב2500 שקלים והם לא פחות טובים. אולי יותר טובים כי אני רואה איתם יותר טוב ממנו. קניתי בהלפרין. יש טענות נגדם ברשת, אבל המשקפיים שלי מצויינים.
    בהצלחה.

    אהבתי

      1. אני מאד נהנית מהמולטיפוקל. אני לגמרי שוכחת שאני מרכיבה משקפיים עד שאני הולכת למקלחת או למיטה. לא הייתה לי בעייה להתרגל אליהן. זה הלך די מהר. צריך להזהר כאשר יורדים במדרגות כי כשמביטים למטה המבט עובר דרך חלק המשקפיים שמיועד לקריאה, אבל מתרגלים די מהר להזהר במדרגות. בקשר למחיר הבנתי שרוב העדשות הנמכרות הן ברמה טובה ולכן ההבדלים במחיר בין החנויות לא ממש מוצדקים ואין צורך להוציא סכומים גדולים. 

        אהבתי

        1. המסקנות שלי עד עכשיו: להשיג את המרשם (אפשר איתו להשיג מולטי פוקל דרך חנות זולה יותר או דרך אתר zenni). האופטומטריסטית הזכירה גם את העניין עם המדרגות. כנראה שאלך על מולטיפוקל ורק אחפש איפה זה לא עולה כמו שן (היא אמרה 4 אלפים ומעלה).  

          אהבתי

          1. שילמתי לפני שבועיים בהלפרין 2500 שקלים למולטיפוקל עם ציפוי שמתכהה באור חזק. קיבלתי אותם השבוע והם מצויינים. גם המסגרת שלי מצויינת. אמרתי להם שהמשקפיים האלו זמניים כי אני יודעת שאצטרך בזמן הקרוב לעשות ניתוח קטרקט ואז אצטרך משקפיים חדשות לכן אני מבקשת שיתנו לי מסגרת בסביבות 200 שקלים. המוכרת אמרה שהיא צריכה לקבל אישור לתת לי הנחה משמעותית והיא קיבלה את האישור כמובן.

            אהבתי

  7. לאיש שלי יש מולטיפוקל והוא הסתדר אתם מצוין מהרגע הראשון,  אבל יש מי שההסתגלות קשה לו.  זה מאוד אינדיבידואלי.
    אני מחזיקה כמה משקפי הקריאה  –  אחד קשור בשרוך,  זוג אחר על הקודקוד,  שלישי על השידה,  רביעי במגירה,  וכו’.  כך או כך  –  אני תכופות מחפשת אותם,  ודי נחרדת לגלות שאי אפשר בלעדיהם בשום אופן.

    אבל תשמעי,  אולי היא מצאה לך את התרופה האולטימטיבית למיגרנה?

    אהבתי

    1. זו היתה בהחלט גם המחשבה הראשונה שלי, אבל לא. כאב ראש של מיגרנה הוא התקפי, ואילו כאבי הראש של אימוץ הראייה הם מהסוג הפשוט יותר שכדור אופטלגין רגיל יכול להם. 
      כשנשברה מסגרת המשקפיים רצתי לקנות את הפושטיות הללו מבית המרקחת, קודם כל שיהיו. זה באמת מלחיץ כשאי אפשר לקרוא. אולי הכי מלחיץ. 

      אהבתי

  8. זה מדהים כמה זה צפוי ודומה אצל כולם, ממש כמו שלבי התפתחות של תינוק (רק להיפך…)
    זה קשה אפילו כשזה עוד לא קורה אצלך, אלא לבני גילך, חברה שצריך להגיד לה הכל 3 פעמים, ידידים שהולכים לאט מידיי, דייטים שממצ’טטים ל-אט.
    צריך להתרגל, אה?

    אהבתי

  9. אני עוד בשלב הדחקת משקפי הקריאה, ובכלל, אין שום בעיה בעיניים שלי, אלו האותיות שנעשו קטנות יותר! מי כותב ככה בכלל???

    במחשב אני יכולה להגדיל, אבל לא רחוק היום, כנראה ממש קרוב אפילו, שאשבר ואלך לעשות משקפי קריאה, לא נחמד לדעת שיש עוד שינויים לרעה בהמשך! גם לי היתה ראיה של נץ ואיננה עוד. 

    אתמול ראיתי עם הילדים את החלק האחרון של הסרט אליס בארץ המראות שמצא חן בעיני יותר מאליס הראשון (השם לא נשלף לי! עוד צרה!). היא אומרת שם לזמן בסוף הסרט, שתמיד כעסה עליו כי חשבה שהוא גונב לה את כל מה שהיא אוהבת, אבל עכשיו הבינה שהוא תמיד נותן לפני שהוא לוקח וצריך להעריך כל דקה וכל שניה בה אנחנו עדיין – עם האהובים עלינו, עם החושים החדים שלנו, מלאי את החסר… היה בזה מסר – אולי לא מנחם אבל נכון.  

    אהבתי

    1. ואת יודעת, יש בזה משהו מנחם, שיש הגינות בחיים. אומנם דברים נלקחים מאיתנו, אבל עצם זה שהם ניתנו לנו לפני הוא נס לא קטן שצריך לשמוח בו.

      אהבתי

          1. השותף שלי הזדקק למשקפי ראייה בזמנו, לא מספר מאוד גבוה והוא מעולם לא חבש משקפיים, אבל הראייה שלו היתה הרבה פחות טובה משלי. כיום, הוא רואה וקורא בלי משקפיים. אחת לכמה זמן הוא טוען שהראייה מדרדרת קצת, והוא ’מתרגל’. כנראה שיש איזון בחיים 

            אהבתי

  10. ברוכה הבאה לעולם המולטיפוקל : אצלי הסדר היה הפוך. בגיל 19 בערך גיליתי שאני רואה את שלטי הרחובות (בעיקר בערב) מטושטש – הכיתוב נראה כפול ועלה אחד על השני. קוראים לזה אסטיגמאטיזם, כלומר: צילינדרים. המספר היה די נמוך אבל עשיתי משקפי ראייה ומידי כמה שנים המספר גדל מעט, וגם הצילינדר. אחרי גיל ארבעים כשהתברר שהזרוע שלי קצרה מדי לקריאה 😉 והזדקקתי גם למשקפי קריאה, ניסיתי את המולטיפוקל. גם שמש.  לא הייתי זקוקה לשום תקופת הסתגלות, זה היה מיידי. מאז עברתי שני ניתוחי קאטארקט שתיקנו לי את הראייה מרחוק (המספר) אבל השאירו את הצילינדר ואת הראייה מקרוב. אז נשארתי עם מולטיפוקל וזה מאד נוח. שמעתי על קרולינה למקה. גם רשת "בעין יפה" היא בעלת מחירים סבירים והם גם מסכימים להחליף עדשות למסגרת שלך. בהצלחה. 

    אהבתי

    1. לאנשים עם בעיות ראייה בצעירותם הרבה פעמים המהפך הזה בשנות הארבעים דווקא מתקן את הראייה, סוג של איזון, אבל אולי לא עם צילינדרים. אני צריכה להפגש עם האופטומטריסטית ביום ג’, אחרי כמה ימים של הסתובבות עם משקפי הראייה שהיא סידרה לי, ולהגיד לה מה החלטתי. מכל הדיון כאן הבנתי שכנראה מולטיפוקל זו התשובה הנכונה, רק לא ברשת רגילה שגובה את המחירים המטורפים האלה. אני צריכה להוציא ממנה את המרשם. ולהחליט מה אני עושה עם המסגרת שעדיין מחכה לי אצלה, תמורת המקדמה ששילמתי. אולי אעשה משקפי קריאה לחוד עם המסגרת ההיא, ואנסה להתארגן על מולטיפוקל דרך אתר zenni או דרך אחת מהרשתות הזולות יותר. 

      אהבתי

      1. מולטיפוקל אומר עדשות שכל אזור בהם יש בו "מספר" אחר.. זו אמנות ממש לסדר נכון את האזורים השונים,, קריאה, ביניים… מחשב… כביש בהתאם לגובה העיניים שלך. האופטומטריט ממש מודד עלייך את המשקפיים ומסמן בטוש על העדשה את האזורים.. אז אינטרנט לא נראה לי מתאים. לכן הצעתי את "בעין יפה" כי הם מקפידים על אופטומטריסטים טובים אבל עדיין זולים יחסית. גם בטירה אני יודעת שמציעים מולטיפוקל ממש בזול אבל אין לי ניסיון עם מישהו עשה שם.. אולי אצלכם בכפר יש אופטומטריסט טוב במחירים שפויים? 

        אהבתי

  11. אני אגיד רק מילה אחת: zenni (אתר מופלא, אם כי זה עלול להסתיים בהתמכרות לאור המחירים המגוחכים).
    בתור משקפופרית ותיקה, אני מוצאת את החיים בלווית עשרות זוגות משקפיים צבעוניים עדיפים על פני חיים בחברתם של זוג יחיד נוצץ שערכו זהב (לאל פתרונים למה מחירים המשקפיים בישראל כה אסטרונומיים). יש לי כמה זוגות מימי בישראל והאיכות של זני לא נופלת מהם.

    אהבתי

    1. קראתי עליהם קצת בתגובות ברשת. אני מבינה שלשם כך אני צריכה את המרשם המדויק, וזה השלב הבא: לקבל אותו מהאופטומטריסטית. המחירים בישראל אסטרונומיים כמו כל דבר אחר – בגלל המיסים הגבוהים ובגלל שאפשר. ראי מהפכת הסלולר, וכמה שילמנו עד אז. 

      אהבתי

  12. בתור קצרת רואי מאז ילדותי, אני יכולה להבין את הסירוב להרכיב משקפיים, כיוון שלא הייתי מוכנה להרכיב משקפיים עד אחרי הצבא למרות שלא ראיתי כלום. אחרי הצבא עשיתי עדשות והלכתי רק עם עדשות המון שנים, עד שיום אחד העיניים שלי פיתחו רגישות או אלרגיה לעדשות ולא יכולתי להרכיב אותן יותר. מאז אני עם משקפיים, והמספר שלי כל כך גדול שבלי אני לא רואה כלום. בזמן האחרון גיליתי שאני לא רואה טוב כל כך מקרוב, אבל נכון לעכשיו אני לא מוכנה אפילו לשקול מולטיפוקל, למה? אין לי סיבה טובה. פשוט לא מוכנה לעבור לשלב האבולוציוני הבא של העיוורון.

    אהבתי

  13. מולטיפוקל זו המצאה אדירה. אני מקווה שאצליח סוף סוף לשכנע את בעלי שעדיין מלהטט בין שתי זוגות וכל הזמן מרגיש שיש פה טעות ומה פתאום הוא צריך משקפיים?
    זה ממש מעליב אותו 
    אפשר גם להוסיף ציפוי מיוחד שהופך אותם למשקפי שמש כשיש צורך, זה יקר אבל לדעתי שווה כל שקל. את קמה בבוקר, שמה אותם על האף ושוכחת מהם עד סוף היום. המצאה נהדרת 

    אהבתי

    1. מודה שגם אני מוצאת שזה מעליב. כלומר, אין לי את מי להאשים, חוץ ממי שיצר את הדגם הזה בלי לחשוב שנעבור את גיל 50 ונצטרך להמשיך להשתמש באיברים הללו שאין להם חלקי חילוף. אפשר היה ליצור משהו קצת יותר עמיד, אני חושבת. 

      אהבתי

  14. תתחדשי מניפה! זה רק סימן של הזמן. קחי אותו לטובתך, הרכיבי בגאון. משקפיים בטח ישוו לך מראה אחר. זוג מתאים יכול ממש לשוות מראה מתוחכם יותר וגם לעדן את הפנים. אני זוכרת את הרגעים הראשונים, פתאם הכל היה צלול וברור, גם מה שמכוער ורע. אבל אין על ודאות. 

    אהבתי

    1. כמו המשל על הצפרדע והמים החמים, גם אני שפעם התגאיתי בראייה חדה למרחוק לא שמתי לב שאיבדתי אותה. כשהרכבתי את המשקפיים לראייה הרגשתי כמו ’עשיו’ של מאיר שלו, שפתאום מגלה את העלים בעץ או את הנקודות החומות במרצפות. זה אומר שעכשיו אצטרך לטאטא לעתים תכופות יותר את המדרגות הלולייניות , אבל כן. עדיף לדעת. 

      אהבתי

      1. "צ’ארלי" הוא הסרט שהופק על פי אלגרנון.
        ו"המצב המדהים" הוא הלילה האחרון שלו לפני שהוא חוזר לקדמותו, כשהוא מודע לכך ומבין שאחרי הלילה הכל יגמר – ובפרט המודעות וההבנה, והוא מנסה לשתות קפה ולמשוך ולמתוח את הלילה, וברור לו שזאת רק דחיה זמנית.

        אהבתי

    1. היא טרחה לתת לי כרטיס ביקור, ובעצמה ענדה שרשרת. מודה שלא התלהבתי מהתוצאה, למרות שהרעיון נשמע מאוד מקורי (ואולי קצת מוזר). אני עוד לא עם ה-משקפיים. בינתיים זה הזוג הזמני שהיא נתנה לי עד יום ג’, כדי להראות לי כמה אני צריכה גם משקפי ראייה וגם קריאה, ורצוי מולטיפוקל באלפי שקלים 

      אהבתי

      1. אחרי שיהיה לך זוג מולטיפוקל ותראי שאת מסתדרת איתם, הייתי ממליצה שאת הרכישות הבאות תעשי כבר בחו״ל או דרך האינטרנט (רק אל תשכחי להביא איתך את המרשם של המשקפים). אמא שלי עשתה ככה משקפים בחו״ל ודוד שלי מזמין רק מהאינטרנט (אני עושה רק אצל אופטיקאים בארץ כי אני צריכה התאמה אישית וזה גם עולה מיליונים…לא מבינה איך עדשות עולות אלפי שקלים כשמדובר במספר לא כזה גבוה)

        אהבתי

  15. הרעיון על תכשיטים מבגדי ים משומשים העלה בי בחילה קלה. מעניין איך זה היה נשמע לה אם מישהו היה משקף לה את זה ואומר "בקיצור, תכשיטים מתחתונים וחזיות משומשים". 
    אני לצערי עם משקפיים ומספר מרשים כבר מגיל קטן. אז אולי ינחם אותך לדעת שלא רק לאנשים מבוגרים מתרחשת הבגידה הזו 
    מעולם לא הבנתי למה משקפיים כל כך יקרות, גם אחרי שלמדתי על החומרים ותהליכי ייצור. 

    אהבתי

    1. או קיי, אני צריכה לחשוב אם הקטע של המשומשים זו תוספת שלי או לא. מצד שני, גם תכשיטים מבגדי ים לא משומשים… מודה שזה הזוי. 
      גם הבת שלי כמוך, מכתה א’ עם משקפיים. אחר כך היא עשתה עדשות. נדמה לי שכשגדלים עם זה זה פשוט יותר, כי ככה זה, זה חלק ממך. (מכירה את השיר ’פגשתי פעם נערה עם משקפיים’ מן הסתם).
      המחיר כולל הרבה דאווין (גם בגדים יש בפערי מחירים מטורפים). ברגע שמגדירים את זה פריט אופנה ולא רק אלמנט רפואי זה נכנס למנעד מחירים אחר. 

      אהבתי

  16. מולטיפו-קל? לא לכיס ,בעיקר..במקום מסתובבת עם שני זוגות (כמו פק"ל )והגוף הבוגד הוא מדרון עקלקל  ומי שנלחם בבגידת הגף ולא מתכחש לה -צריך לקבל את צלש הרמטכל.. 

    שבוע טוב ושאלה יהיו הצרות   
                                             חדת ראייה לשעבר 

    אהבתי

  17. …אולי לא כדאי לראות את הלכלוך על הרצפה …
    סתם…
    תתחדשי ומקווה שתתרגלי בקלות !
    ( אני נאלצתי  לעשות ניתוח קטרקט ( ירוד בעברית ) בעבר לא בגלל זקנה שזאת הסיבה העיקרית למיטב ידיעתי   והתפלאתי שעל הנברשת בחדר השינה יש אבק אבל זה חסף ממני לעת עתה למרות גילי המבוגר משקפי ראיה)

    אהבתי

    1. זוכרת כמה היה לי מוזר לראות את חמי, שכל חייו חבש משקפיים, אחרי ניתוח הקטרקט, בלעדיהן. 
      תודה. אני עדיין בלי המולטיפוקל, בינתיים, רק עם המשקפיים לראיה שהיא השאילה לי עד מחר נוסף על משקפי הקריאה הפושטים. בינתיים משקפי הקריאה איבדו בורג, ואני מסתובבת עם חיבור מאולתר מסיכת מהדק  כי בלי משקפי קריאה אני פשוט חסרת אונים. 

      אהבתי

      1. באקראי לחלוטין ( כאחת שלא קוראת עיתונים אבל מחפשת את תשבץ ההגיון ) נתקלתי בכותרת ב"ישראל היום" של כתבה מאת  אבי נוסבאום :"לא רואה ממטר"
        מביאה כאן את הסוף של הכתבה :
        "לך על הכחול, הוא צעיר יותר", אמר לי המוכר, שראה אותי משתהה מול המראה. לקחתי את השחור. בדרך הביתה הצלחתי, לראשונה, לקרוא את כל שלטי ההכוונה במלואם. הופתעתי גם לגלות ששיח הוורדים, שאני מבחין בו תמיד בקצה הרחוב ומתפלא איך הוא פורח באדום עז כל השנה, עושה את זה רק כי הוא בעצם ברז כיבוי. 
        כשעליתי הביתה, אשתי והילדות חייכו אל האיש הישן עם המראה החדש שנכנס בדלת. אשתי אמרה שבחרתי משקפיים יפים, והקטנה מייד ניסתה למשוך את המשקפיים מהאף שלי ולהרכיב לעצמה. 
        הגדולה, לעומת זאת, בחנה אותי ארוכות. "מאוד מתאים לך", פסקה לבסוף.
         

        אהבתי

        1. "באמת, מאמי? אני לא נראה מבוגר ככה?" אתגרתי אותה.
          "ברור שאתה מבוגר", היא השיבה בחיוך. "אתה אבא".
          חיבקתי אותה, ופתאום הבנתי שכל העניין הזה שהראייה שלנו נחלשת עם השנים הוא לא כזה גרוע. אחרי הכל, יש משהו הגיוני מאוד בכך שככל שאנחנו מתבגרים, כך נראה רק את הדברים הגדולים והחשובים בחיים – הדברים שבאמת עושים אותנו שמחים יותר. את הדברים הקטנים, שהם לרוב גם המעצבנים, פשוט נפסיק לראות.(הזכויות שמורות לאבי נוסבאום)

          אהבתי

  18. גם אני רואה למרחקים, אם כי בשנים האחרונות היכולת הזו הולכת ונעלמת. 

    מוכרת לי הפליאה מכל הדברים החדשים שמבחינים בהם כשמרכיבים משקפיים. אישה שיצאתי איתה לפני הרבה שנים סיפרה לי שכשהיא הרכיבה לראשונה משקפיים היא שמה לב לכך שהעלים הם לא דפים שטוחים אלא מכילים גם צינורות קטנים, שהיא לא יכולה הייתה לראות לפני כן. 

    אהבתי

  19. בין ראיה לשמיעה התהפכנו. לקח לי מכיתה ג’ עד לח’ להסכים להרכיב משקפיים. הייתי מזהה את  מי שמגיע מולי מרחוק, לפי צורת ההליכה. לעומת זאת הייתה לי שמיעה אבסלוטית יוצאת דופן.
    וכיום, אני כבר אינני משתמש במשקפיים המולטיפוקליות שהייתי צריך לפני עשור. גם עם המולטיפוקליות ראיתי טוב יותר בקריאה אותיות קטנות ללא משקפיים.  כיום המספר לראיה מרחוק כמעט התאפס. לעומת זאת  לאחר שירות בתותחנים איבדתי את השמיעה המצוינת מלפני. למשקפים עם עדשות מולטיפוקליות צריך  להסתגל כשבועיים. לא לחסוך באיכות העדשות ובאיכות הגרדיינט…! (המפתח להסתגלות )

    אהבתי

      1. מניפה, יש מצב שיש לך קטרקט? זה דווקא יכול להסביר ירידה בראיה למרחק בגילך. אדם עם ראיה 6/6 ועם קטרקט עשוי להזדקק למשקפיים עם מספר 1-.
        זה היה בדיוק המצב עם אבא שלי ולאחר שסבל מספר שנים (כי זה פגע גם בראיה בקריאה) עבר ניתוח קטרקט בשתי העיניים וראייתו חזרה לקדמותה!  

        אהבתי

  20. אני עם משקפי ראייה מגיל שלוש וחצי, דואגת תמיד לעיניים שלי, לפני שיניים, לפני כל איבר אחר.. כך שהצורך שעולה פה בהדרגה למשקפי קריאה לתחושתי הוא אפילו יותר בגידת הגוף. מנגד אני רגילה להרכיב אותם על האף תמידית ואני לא חושבת שאיבדתי זוג מעולם.
    אימי עם מולטי שנים רבות ומאד מרוצה. לי זה לא מתאים. הקריאה שלי לספרים כמעט תמיד דיגיטלית (ואז אפשר להגדיל פונט ולא להחליף משקפיים), הקריאה האחרת היא ממסך (והיא רבה) ואז הזוית של המולטי לא מתאימה לי. 
    בעניין מקום לרכישה – ככל שהמשקפיים שלך מורכבות יותר (מולטי, צילינדרים וכו’) כך חשוב יותר שיכינו אותם אנשי מקצוע, בפרט אם את רגישה בהסתגלות. לא מסכימה עם מי שהמליצו על השוואות מחיר בלבד לבחירה, ההבדל במחיר עשוי להעיד על מקצועיות. כדאי ללכת לאופטיקה עם המלצות. אני את הזוגות האחרונים שלי (אני מחליפה יותר תדיר ממך) רכשתי אחרי המלצות חמות וניסיון אישי מצוין ברואים שקוף, חנות ותיקה ולא יקרה יחסית בדיזנגוף סנטר (בניין A מינוס 1).

    אהבתי

    1. האופטומטריסטית הסבירה לי שגם עם המוטיפוקל היא תתן לי משקפי ראייה רגילות בשביל המסך. רוב היום אני מבלה עם המסך גם ככה. אבל כשצריך ללמד, ולשלב קריאה עם דיבור מול אנשים אני מעלה את המשקפיים ומורידה כמו יויו. הבנתי גם את ההבדלים באיכות. בינתיים סגרתי על זוג, ונראה איך תהיה ההסתגלות.

      אהבתי

      1. מניפה. לידיעה, יש אפשרות למולטיפוקלי עם גרדיאנט ממוחשב כאשר בזוג משקפיים אחד את מקבלת גם ראיה מותאמת למסך. לי עשו כאלה וזה היה נהדר. יתכן שזה יקר יותר, אבל שווה את המחיר לאנשים כמונו שיושבים שעות מול מסך והמולטיפוקלים  מתאימים גם לזה מבלי צורך בהחלפת משקפיים בשום מצב. 

        אהבתי

        1. נראה לי שבשביל זוג מולטיפוקל ראשון אני אלך על דרג ביניים, ואם צריך משקפי קריאה למסך בלבד זה בסדר. אני מבינה שממילא יש זמן התסתגלות למולטיפוקל, ואני צריכה לראות איך זה בשבילי, שמעולם עד עכשיו לא השתמשה במשקפי ראייה, וגם בעניין משקפי קריאה אני חדשה יחסית (בערך חמש שנים). אבל פתוחה להצעות. זו תחילת הדרך. ואשר למחשבה שאולי מדובר בקטרקט – בדיוק אתמול פגשתי קולגה שחזר מניתוח. זה מעורר מחשבה. אבדוק, תודה. 

          אהבתי

  21. מניפונת, את הדברים החשובים באמת – לא העיניים רואות… 
    לקח כמה שנים עד שהבינו שאני לא רואה טוב, אני חושבת שהייתי כבר בכיתה ב’. ואז גם שמו אותי ראשונה בכיתה כי "אני לא רואה טוב".
    ובשביל הפרופורציה, יש אנשים שלא רואים בכלל.
    גם אני התייחסתי למשקפיים כמו תכשיט מספר שנים, ויש לזה יתרון כשמחליפים כל שנה שנתיים (כי צריך), כל המראה של הפנים משתנה. מצד שני, אף אחד לא מכיר אותי "באמת". אלא דרך המסך הזה, כמו לבוש.
    תהיי חברה של הגוף שלך, הוא לא עושה לך את זה בכוונה.
    ביום מן הימים כבר ידעו "לתקן" את הראייה שלנו.
    ויש לך משקפיים לא כדי לראות לכלוכים על המדרגות, אלא כדי לראות את האור! Use it wisely.

    אהבתי

    1. הוא לא עושה לי את זה בכוונה, זה הוא. קשה עם השינויים האלה, הם תמיד בכיוון אחד. זה לא שפתאום אצמיח יכולות נסתרות חדשות. אולי נתנחם ביכולות שנשענות על הניסיון – באמת שדברים שפעם היו מלחיצים אותי נורא ולוקחים המון זמן אני עושה עכשיו בקלות נפלאה. זו בהחלט נחמה. 

      אהבתי

  22. מולטיפוקל בארץ זה נורא יקר…
    וגם צריך להחליף כל שנתיים שלוש כי העדשות נהרסות

    מי שצריך פתאום באמצע החיים להרכיב משקפיים זה מרגיש לו מוזר
    מי שיש לו משקפיים מילדות מתייחס לזה כמו לעוד אביזר אופנתי
    היום
    פעם כשהיינו ילדים זה לא היה ככה

    אהבתי

    1. אחרי שבוע עם מולטיפוקל, מתוכו יומיים של כאבי ראש בלתי פוסקים, התרגלתי. יש בזה משהו מאוד נוח, כמו להיות בלי משקפיים (שוב). ובהחלט אביזר אופנתי. בינתיים כבר קיבלתי כמה מחמאות עליהם. זה עוזר 

      אהבתי

      1. אני זוכרת שלאמא שלי היה קשה להתרגל למוטיפוקל
        היא הייתה תקופה מסויימת עם משקפי ראיה ומשקפי קריאה נפרדים
        ולא מזמן כשהיא קנתה מולטיפוקל חדשים היא קנתה גם משקפי קריאה כי היא קוראת הרבה ספרים ולא נוח לה עם המולטיפוקל (ומשקפי קריאה רגילים עולים גרושים לעומת מולטיפוקל)

        תתחדשי על המשקפיים 🙂
        בטוחה שתהני מהן (בטוחה שהעיניים שלך מרגישות הקלה)

        אהבתי

        1. אחרי הימים הראשונים עם המולטיפוקל חזרתי לאופטומטריסטית והיא התאימה לי אותן כך שישבו טוב יותר על הפנים, קרוב לעינים, שלא ’יגלשו’ במורד האף. חיממה את הרצועות של האוזניים, ועיקלה אותם, הזיזה משהו בחלקים האלה שיושבים על האף. זה דורש כיוונונים כאלה, ובאמת אחרי כן כאבי הראש פסקו.
          גם לי יש במקביל משקפי קריאה וראייה נפרדים. במשקפי הראייה באמת נוח יותר להשתמש כשקוראים רצוף. במשקפי הראייה בינתיים, מאז המולטיפוקל לא הרגשתי צורך להשתמש, אבל אולי כשמטיילים.

          אהבתי

כתיבת תגובה